Grafológia

feather pen-vector

Egy fősulis eseményen belül (BKF – Doors) lehetőségem nyílt elemeztetni a kézírásom egy hivatásos grafológussal. Éltem is a lehetőséggel, mert nagyon kíváncsi voltam, hogy mit tud rólam mondani egy ismeretlen ember, csupán a kézírásom alapján. Annyi formai követelménye van ennek a dolognak, hogy egy fehér (vonalatlan) A4-es lapra kell írni 12 sornyi szöveget. A tartalom jelen esetben lényegtelen. A szöveg elosztása rajtad múlik. Én egy HIMYM idézetet írtam le, mivel találtam egy pont 12 soros Ted Mosby féle életfilót. Annyit tudni kell rólam, hogy megfordultam már jópár önismereti illetve személyes hatékonyságfejlesztő tréningen, ezért nagyjából tisztában vagyok már saját magammal. Arra azonban nem gondoltam, hogy 10 perc alatt valaki ezt összegzi majd a kézírásom alapján.

Amikor odaadtam a grafológus hölgynek a mintámat az első kérdése az volt, hogy nem gondolkodtam-e építészeti pályán. Hát ezt nem nagyon tudtam hova tenni, nyilván nem azért vagyok gazdasági fősuliban, mert építész akarok lenni. Azzal támasztotta alá a kérdését, hogy kimagasló precizitást lát a kézírásomban. Mindennek megvan a maga helye. Amit rám bíznak én 100%-ban teljesítem és a jövőbeli munkahelyemen ezzel kapcsolatban biztos, hogy nem lesz rám panasz. Pár mondatban még összegezte, hogy fegyverként használom a kreativitást + megvan a saját “készletem” amit szívesen bővítek.

A következő kérdése az volt, hogy távol vagyok-e a szüleimtől, mert a sorok közötti hely elég nagy. Ez természetesen 21 évesen nem probléma tette hozzá mosolyogva. Ezt követően rátért arra, hogy az írásomnak megvan a maga férfias bája. Kellően agresszív mivel majdnem átlyukad a lap, viszont belefér az egészséges férfi kategóriába. Ez az agresszió számomra elég, hogy megvalósítsam a terveim illetve az akaratom.

Végül pedig rátért az érzelmi oldalamra. Kiemelte, hogy elutasítom az erőszakot és minden ezzel kapcsolatos dolgot. Viszont az érzelmeim és a véleményem nehezen osztom meg másokkal és ha meg is teszem csak azzal aki szerintem megérdemli. Kicsit félelmetes volt hallani ezt az általam már jól ismert, fejlesztésre szoruló tényt.

A konklúzió az, hogy sohasem ismerheted elég jól önmagad. Az önismeret útja rettentő hosszú és bonyodalmas. Nem mellesleg időben el kell kezdeni. Akinek van lehetősége bátran menjen el egy ilyen tréningre vagy bármilyen ehhez kapcsolódóra.

Tagged , ,

Leave a Reply

